понеділок, 30 травня 2016 р.

Робимо свій персональний блог успішним



Петряєва Т.С.

 Success is hard to achieve and ease to loose
Переорієнтації методичної роботи з обслуговування вчителів у спільну відкриту роботу сприяє створення кластерної моделі науково-методичної діяльності. Основним інструментарієм реалізації мережевої взаємодії у кластері виступають хмарні сервіси, з яких безкоштовною, найбільш зручною і поширеною є система Google: хмарне сховище даних Google Диск, Документи Google, поштова скринька Gmail, система створення персонального блогу Blogger та ін.
Персональні блоги методиста та вчителів-предметників компонента авторизованого доступу в структурі мережевої взаємодії. Це самостійні динамічні інтерактивні веб-сайти, для яких характерні більш-менш короткі записи (текст, зображення, мультимедіа), що додаються через невизначені періоди часу та розміщуються у хронологічному порядку. Блог може містити науково-методичні розробки, тематичні оглядово-аналітичні матеріали, конспекти уроків і позаурочних заходів, корисні посилання, навчальне відео, інформації про різні конкурси тощо. Але робота у блогосфері дозволяє не тільки публікувати на блозі свої напрацьовані матеріали для ознайомлення з ними широкого педагогічного загалу, а й створити коло однодумців, які працюють над схожими проблемами, швидко обмінюватися з ними інформацією.
Блог – альтернативний майданчик традиційним формам спілкування між учителем та учнями, членами методичного об’єднання вчителів-предметників, учителями та методистом, далеко віддаленими колегами по освітянському цеху. Варто враховувати, що відвідувачі наших блогів приходять з різних джерел (пошукових систем, соціальних мереж, тематичних форумів, співтовариств і блогів), при цьому пошукові системи і соціальні мережі все активніше «затягують гайки». Адже обсяги інформації в Інтернеті збільшуються, і без її впорядкування та фільтрації знайти те, що шукають користувачі, все важче і важче. З кожним днем зростають вимоги до текстів, а блогерам бажано дотримуватися певних вимог до ведення персонального блогу. Щоб бути успішним, на мою думку, блог повинен бути:
1.      Актуальним (націлення на певну аудиторію, відповідність її сучасним потребам і можливим перспективам);
2.      Привабливим за змістом (унікальний, інформативний, конкретний, логічний, критично-дискусійний характер публікацій; наявність посилань на джерела);
3.      Привабливим за формою (лаконічність, грамотність і зрозумілість текстів; графічний, фото, відео-супровід дописів, бажано авторського походження);
4.      Відкритим для спілкування (заохочення участі читачів у житті блогу: звернення до них з проханням висловити свої думки з приводу вашого допису, певних ідей у коментарях тощо);
5.      Динамічним (активне, хоча б раз на 3 місяці, поповнення новими публікаціями);
Звичайно, на професійному блозі є місце і для особистих емоцій, переживань і вражень автора, що перетворюють тематичний блог на винятковий авторський ресурс, куди хочеться повертатися знову і знову. Але в умовах глобальності Інтернету кожен його користувач, у тому числі й власник блогу, перш за все повинен демонструвати толерантність: розкриваючи власний світогляд, позитивно ставитися до будь-якої неагресивної і неруйнівної світоглядної концепції. Згодна з тим, що є занадто складні теми для неспеціалістів (політика, скандали, війна, меншини, релігія), то чи не краще промовчати, ніж дозволяти собі пусте теоретизування або «смакування смаженого факту»?
Для розвитку блогу його автору потрібно постійно вчитися чомусь новому, бо знання дозволяють рухатися у правильному напрямку. Так блог стає стимулом пізнавального інтересу, самоосвіти, самовдосконалення, самореалізації, адекватної самооцінки його автора. А це вже успіх! Який важко досягти і легко втратити.

вівторок, 17 травня 2016 р.

Facebook як джерело трафіку персонального блогу



Петряєва Т.С.

       Для оцінки ефективності функціювання блогу існує облік користувацького трафіку, який потрібно постійно аналізувати і робити висновки. Програмне забезпечення підраховує загальну статистику трафіку (встановлює кількість відвідувачів і переглянутих статей; фіксує регіональну приналежність користувачів; визначає спосіб, яким відвідувач зайшов на блог; визначає рівень популярності статей тощо).
Трафік – термін англомовного походження (англ. traffic – рух, транспорт) – це кількість відвідувачів блогу. Добитися високих значень трафіку (підйому трафіку) означає досягнути швидкого підвищення кількості його відвідувачів. Зрозуміло, для розкручування блогу необхідно, в першу чергу, створити унікальний контент, поставитися з душею до написання статей і думати про їх читачів, але існують і технічні секрети успіху блогерів. Способи підйому трафіку:
-          розміщення зовнішніх посилань (наприклад, на сайті школи), що залучають відвідувачів блогу за допомогою пошукових систем;
-          оптимізація блогу шляхом просування ресурсу в соціальних мережах та інтернет-спільнотах, або рекламна кампанія («пряме підняття трафіку»). 
 Серед соціальних мереж перше місце за популярністю посідає мережа Facebook, у якій нараховується 1,6 млрд зареєстрованих користувачів, з них 5,7 млн – українці. Якби Facebook був державою, то він би зайняв 3 місце за чисельністю населення після Китаю та Індії. Кожну хвилину у мережі публікується понад 50 тис. постів, більше 100 тис. чоловік додають один одного в друзі. Саме тому Facebook є одним з найефективніших джерел трафіку для української блогосфери. Використання даного ресурсу передбачає необхідність дотримання певних правил, своєрідного етикету. Вони стосуються як іміджу, так і безпеки користувачів мережі:
1. Указуйте лише базові відомості про себе, які важливі для спілкування в групах за професійною чи іншою ознакою. Приєднуючись до якоїсь вже сформованої офіційної групи, дотримуйтесь правил цієї спільноти, поважайте думку кожного її учасника.
2. З друзів формується ваша неофіційна група в мережі, тому їх вибір повинен бути виваженим. Відправлення або прийняття запиту на додавання в друзі людини, про яку ви нічого не знаєте, безглузде. У той же час поважайте рішення іншої людини, яка відмовляє вам у додаванні до своїх друзів. Цінуйте своїх віртуальних друзів: вітальна листівка з днем народження чи іншим святом створить у людини гарний настрій на цілий день! Якщо ж вам набридла велика кількість повідомлень або неприйнятних пропозицій від одного з ваших «френдів» вимкніть його або заблокуйте!
 3. Не публікуйте запис, коли ви втомлені, злі або засмучені. Будьте обережнішими з висловлюваннями у повідомленнях і коментарях! Надмірна лайка, лихослівя, агресивна лексика, дискримінаційні епітети, знущання і т. п. не допускаються. Інформація, яку ви запускаєте у віртуальний простір, може реально розсварити вас з дорогими вам людьми. Перед тим, як щось постити на чужому профілі, спитайте себе – чи хотіли б ви самі, аби вам щось постили,  та ще й нецікаве, без вашого дозволу? Не «лайкайте» свої пости: ви вже виставили цей пост, тож поділяєте його. Оптимальна частота виставлення дописів у Фейсбуку – 3 за один день. Їхня надмірність «засмічує» стрічку новин вашим віртуальним друзям. Діліться лише перевіреною інформацією!
4. Не постіть зображення дітей. Публікуючи свої і чужі фотографії, будьте уважні: якщо на фото інша людина, отримайте в неї згоду на його публікацію. Інформацією з вашого профілю можуть скористатися для компрометації вас і людей з вашого оточення, по оприлюдненню вона належать вже не вам, а Фейсбуку.
5. Уникайте залежності від соціальної мережі. Так, вона відкриває світ людині, а людину – світу, дозволяє робити певні речі більш ефективно, але це не все життя!

середу, 4 травня 2016 р.

Огляд-конкурс проектних робіт "7 кадрів: Земля людьми славиться"



 Шановні колеги, вітаю!

Учасники засідання творчої групи вчителів історії та географії, що пройшло 15.01.2016 р. у формі круглого столу «Визначення основних показників соціальної компетентності учнів для системного їх відстеження та корекції», висловили думку про доцільність продовження роботи над проектом «7 кадрів», змінивши його змістове навантаження. Як єдину тему проектних досліджень запропоновано проблему «Людьми земля славиться» (на краєзнавчих матеріалах).

       В якості майданчика для обміну готовими проектами та їх взаємооцінювання через коментарі (за критеріями зовнішньої оцінки учнівських проектів) пропоную використати дану сторінку блогу методиста. Щодо презентацій проектів, то їх обсяг, як і раніше, у друкованому вигляді має бути до 7 сторінок тексту (шрифт Times New Roman, міжрядковий інтервал – 1, кегль – 12, поля з боків аркуша формату А 4 по 2 см, зверху і знизу – по 1,5 см; абзац – 1 см), а фотографії повинні бути авторськими (власні, товаришів, батьків тощо) з уточненням авторства!
Критерії зовнішньої оцінки учнівських проектів:
- соціальна значимість та практична спрямованість обраної проблеми;
- коректність використаних методів дослідження та обробки результатів;
- оригінальність розкриття теми, підходів, запропонованих рішень;
- глибина проникнення в проблему, аргументованість висновків;
- загальна грамотність та естетичність оформлення результатів роботи.

Тож запрошую всіх бажаючих взяти участь у презентації проектних робіт (до 15 травня 2016 р.) та їх обговоренні (до 31 травня 2016 р.) у коментарях до даної статті. 

Успіху всім!