У ДПА/ЗНО-2019 брали участь 140
випускників ЗНЗ району, Вишнівської та Саксаганської ОТГ. На жаль, 2
випускники, зареєстровані для проходження ЗНО, не з’явились на атестацію (по 1
учню П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 2 та Біленщинського НВК). Щодо другого предмету
ДПА, то одинадцятикласники надали перевагу історії України (80,7%), а з
переліку предметів за вибором учасника ЗНО для зарахування результатів ДПА
(третій предмет) найбільше учнів обрали біологію (40,0%), найменше – фізику
(4,3%). Хімію, як предмет ДПА, не обрав жоден випускник ЗНЗ.
За результатами ДПА/ЗНО випускники 11-х
класів ЗНЗ району найбільше наблизилися до середніх загальнодержавних
показників результативності учнів загальноосвітніх шкіл з історії України:
· початковий рівень навчальних досягнень
засвідчили 1,8% одинадцятикласників (по Україні – 1,9%);
· високий рівень – 8,8% (по Україні –
11,6%).
З української
мови і математики є значна розбіжність у кількості оцінок початкового і
високого рівнів, отриманих учасниками ДПА/ЗНО, причому не на користь учнів ЗНЗ
району.
Результати ДПА/ЗНО
вносять суттєві зміни у показники нагородження випускників ЗНЗ району й ОТГ медалями:
у 2017 р. лише 7 одинадцятикласників з 18 претендентів на «золото» і «срібло» підтвердили
відповідний рівень навчальних досягнень, у 2018 р. – 3 з 13-ти, у 2019 р. – 4 з 12-ти. Така
невтішна ситуація безумовно потребує адекватних управлінських рішень керівників
закладів освіти.
Інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua» складено рейтинг закладів середньої освіти Дніпропетровської області, що посіли найвищі місця у рейтингу освітніх закладів України за підсумками ЗНО 2019 р. (серед 569 закладів освіти, без м. Дніпро). Рейтинговий бал розрахований на підставі середнього значення балів ЗНО, отриманих учасниками тестування з усіх предметів ЗНО та з урахуванням загальної кількості складених тестів.
Інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua» складено рейтинг закладів середньої освіти Дніпропетровської області, що посіли найвищі місця у рейтингу освітніх закладів України за підсумками ЗНО 2019 р. (серед 569 закладів освіти, без м. Дніпро). Рейтинговий бал розрахований на підставі середнього значення балів ЗНО, отриманих учасниками тестування з усіх предметів ЗНО та з урахуванням загальної кількості складених тестів.
Порівняльний
аналіз успішності проходження ЗНО випускниками ЗНЗ району за 3 останні роки
засвідчує стабільність результативності випускників Миколаївського НВК та
Саксаганської ЗШ І-ІІІ ст., деяке зростання успішності проходження ЗНО
випускниками П’ятихатських ЗШ І-ІІІ ст. № 1 та № 2, а також здачу позицій
випускниками Жовтянської та Лозуватської ЗШ І-ІІІ ст., Біленщинського та
Долинського НВК. У 2019 р., на жаль, немає шкіл, на відміну від попередніх
років, всі випускники яких би подолали поріг «склав/не склав».
Засмучують і результати випускників шкіл району, у яких упродовж
2017/2018 та 2018/2019 н.р. діяли профільні класи з української філології та
математики. Так, 180-200 б. з української мови і літератури набрали 5 з 30-ти учнів П’ятихатської
ЗШ І-ІІІ ст. № 1 (16,67%) і 2 з 27-ми учнів П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 2 (7,41%). З
математики справи гірші: з П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 2 жоден учень не
набрав таку кількість балів, а з П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 3 – 1 учень з
13-ти (7,69%).
У чому ж секрет 200 балів? Випускники, які отримали на ЗНО 200 балів,
радять своїм наступникам:
· завчасно думати про майбутню спеціальність, щоб зробити
правильний вибір предметів, з яких складати ЗНО;
· вчитися систематично, готуватися до ЗНО заздалегідь, а не
в останній рік;
· брати участь у різних олімпіадах і конкурсах, які
стимулюють самостійне грунтовне повторення матеріалу;
· готуючись
за програмою ЗНО з кожного предмету,
працювати з підручниками та посібниками, а тестами лише перевіряти свої
знання;
· проходити пробне ЗНО, щоб зрозуміти, над
чим наостанок ще слід попрацювати.
Якщо узагальнити ці думки, то в основі
успішного проходження ЗНО ми побачимо усвідомлену самими учнями мотивацію
систематичного навчання, що забезпечує насамкінець віру у власні сили та успіх.
ДПА/ЗНО – це перевірка не тільки рівня
навчальних досягнень учнів, а й рівня професійності педагогів, які працюють з
дітьми, радіють успіхам своїх вихованців та засмучуються через їх невдачі. Оскільки
висновок щодо необхідності суттєвого покращення
результативності проходження ДПА/ЗНО випускниками шкіл району задля їх
наступної успішної соціальної адаптації очевидний, педагогічним колективам варто:
- впроваджувати діяльнісний підхід до формування ключових і предметних
компетентностей учнів, визначених Концепцією реалізації державної політики у сфері
реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»;
- забезпечувати об’єктивність оцінювання навчальної діяльності учнів
відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у
системі загальної середньої освіти;
- формувати в учнів навички роботи з різнорівневими
тестами, використовувати тестування як одну з форм визначення рівня навчальних
досягнень учнів;
- ефективно
використовувати варіативну складову навчальних планів (курсів за вибором,
факультативів, індивідуальних та групових занять) з метою якісної підготовки
учнів до ДПА/ЗНО;
- вдосконалювати роботу з вивчення професійної
самовизначеності та пізнавальних інтересів учнів тощо.
Наполегливість
– це вміння рухатись далі навіть тоді, коли хочеться все кинути. Так,
іноді люди падають духом, а їхній ентузіазм розпорошується… У такі моменти
варто згадувати, що легкого успіху не існує, що відданість справі повинна бути пропорційною розміру очікувань, бажань і
надій. І відданість ця має бути дієвою! «Я наполегливо продовжуватиму, допоки не досягну
успіху. Завжди робитиму наступний крок. Якщо його буде недостатньо, тоді ще
один, і ще, і ще. Я знаю, що маленькі кроки, якщо їх наполегливо повторювати,
можуть привести до будь-якого бажаного результату», – говорив Ог Мандіно, американський автор книг-бестселерів. Тож обираймо наполегливість у справі
підготовки наших вихованців до успішного проходження ДПА/ЗНО!
Немає коментарів:
Дописати коментар