вівторок, 5 грудня 2017 р.

Підсумки районних олімпіад-2017 з географії, історії та економіки



Предметні олімпіади як вид змагання, що стимулює потяг окремих учнів до самоосвіти, виховує наполегливість, поглиблений інтерес до предмета, вміння долати труднощі, виробляє навички роботи з довідковою та науково-популярною літературою, є одним із шляхів виявлення та підтримки обдарованих і зацікавлених учнів. У листопаді 2017 р. відбулися районні олімпіади з окремих предметів, у тому числі й з географії, історії та економіки. У них взяли участь:


8 кл.
9 кл.
10 кл.
11 кл.
Всього
шк.
уч.
шк.
уч.
шк.
уч.
шк.
уч.
шк.
уч.
Географія
18
20
22
24
10
12
7
8
25
64
Історія
17
19
20
22
8
8
10
10
23
59
Економіка






8
8
8
8

Згідно з Положенням про Всеукраїнські учнівські олімпіади з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженим наказом МОНмолодьспорту України № 1099 від 22.09.2011 року
- ІІ етап олімпіади проводився за завданнями Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
- при виконанні завдань заборонялося користуватися довідниками, словниками, таблицями, картами, обчислювальними засобами, електронним обладнанням, засобами комунікації (Інтернет, мобільні телефони тощо);
- при виконанні робіт заборонялося використання будь-яких позначок, які б сприяли дешифруванню робіт;
- до участі в олімпіаді допускалися учні-переможці шкільного етапу змагань;
- переможці олімпіади визначалися на спільному засіданні журі окремо за класами у кількості, яка не перевищує 50% числа учасників змагань відповідного класу з орієнтовним розподілом кількості призерів у співвідношенні 1:2:3. Призером не міг бути учасник, який за сумарним результатом набрав менше, ніж третину від максимально можливої сумарної кількості балів.
- визначено персональний склад команд району для участі в обласному етапі змагань відповідно до рейтингу участі команд Дніпропетровської області у ІІІ етапі Всеукраїнських олімпіад у 2018 році.
За кожне індивідуальне призове місце при підрахунку загальнокомандного рейтингу (див. http://metodkabpyatuhatki.klasna.com/uk/site/olimpiadi.html) додано: за І місце – 5 балів, за ІІ місце – 3 бали, за ІІІ місце – 1 бал після виведення середнього балу учасників.
Варто зауважити, що останнім часом спостерігається збільшення розриву між рівнем знань, які здобуваються учнями у межах навчальних програм на уроках, і рівнем складності олімпіадних завдань районного етапу. Але принцип рівних шансів для усіх учасників ІІ туру предметних інтелектуальних змагань залишається загалом у силі, оскільки у районі діють загальноосвітні школи без поглибленого вивчення предметів у базовій ланці, а в старшій школі переважають класи з універсальним профілем навчання. У той же час дані обставини мало сприяють успішному подоланню учнями труднощів олімпіадних змагань. Проте переможці таки є! 
Визначено 4-х призерів олімпіади з географії:
8 клас            – Призерів немає
9 клас  ІІІ м.Поліян Артур (23 б.), учень Жовтоолександрівської  ЗШ І-ІІІ ст.,
 учитель Савченко О.Ю.
10 клас ІІІ м.Савицька Наталія (26 б.), учениця П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 1,
  учитель Бандуріна А.М.
11  клас ІІІ м. – Бойчук Владислава (24 б.), учениця П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 1,
  учитель Бандуріна А.М.
 Сай Марина (24 б.), учениця Саївської ЗШ І-ІІІ ст.,
 учитель Бальвас Л.Я.
Призерами олімпіади з історії стали 6 учнів:
8 клас   ІІІ м. – Гладченко Артем (45б.), учень П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 3,
учитель Сорочинська Н.С.
– Ловорік Яна (38 б.), учениця Жовтянської ЗШ І-ІІІ ст.,
учитель Копіцина Т.Г.
9 клас     ІІ м. – Сліпченко Олександр (53 б.), учень Зеленоярської ЗШ І-ІІІ ст.,
учитель Болтромюк В.В.
10 клас     І м. – Начоса Софія (56 б.), учениця П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 1,
учитель Скрипник Ю.С.
ІІ м.– Вегеря Ірина (39 б.), учениця П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 2,
учитель Ланевич О.М.
11 клас    І м. – Гладченко Юлія  (61 б.), учениця П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 3,
учитель Сорочинська Н.С.
Призове місце з економіки (11 клас) посіла 1 учениця:
                ІІІ м. – Горбунова Анна  (23 б.), учениця  П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 3,
              учитель Грідіна Н.Б.


* Червоним кольором виділено прізвища учнів – учасників ІІІ (обласного) туру олімпіад
У загальнокомандному рейтингу переможцями вийшли:

Предмет
І
ІІ
ІІІ
Географія
П’ятихатська ЗШ
І-ІІІ ст. № 1
Зорянська ЗШ І-ІІІ ст.
Мирнівська ЗШ І-ІІ ст.
Історія
П’ятихатська ЗШ
І-ІІІ ст. № 3
П’ятихатська ЗШ
І-ІІІ ст. № 1
П’ятихатська ЗШ
І-ІІІ ст. № 2
Економіка
П’ятихатська ЗШ
І-ІІІ ст. № 3
П’ятихатська ЗШ
І-ІІІ ст. № 1
Зорянська ЗШ І-ІІІ ст.
 Вітаю переможців!
       Разом із успіхом окремих учнів, які виявили достатній рівень знань, загальну ерудицію, уміння логічно та аналітично мислити, висловлювати власні судження та обґрунтовувати їх, застосовувати здобуті знання при вирішенні практичних завдань, журі олімпіад визначило типові недоліки у результативності учасників районного туру змагань, пов’язані з недостатньо якісною підготовкою учнів до них.
Учасниками районної олімпіади з географії стали 6,9% учнів 8-11-х класів 23-х із 30-ти ЗНЗ району. Учні активно виконували завдання тестового характеру, а от на вирішення географічних задач, виконання завдань на контурній карті снаги вистачило мало в кого. Тож учителям географії слід зосередитися на вдосконаленні роботи із застосування математичних методів для розв’язання географічних проблем і задач, розвитку картографічної грамотності учнів.
У районній олімпіаді з історії взяли участь 6,2% учнів 8-11-х класів 23-х із 30-ти ЗНЗ району. Вчителям варто приділяти більше уваги опрацюванню на уроках історичних документів, візуальних джерел інформації, картографічного матеріалу; розвитку асоціативного мислення, навичок учнів із розв’язання історичних задач, письмового оформлення розгорнутих відповідей на поставлені запитання, аргументованого доведення власної точки зору, вільного оперування термінами і поняттями, фактами і подіями; урізноманітненню форм і методів вивчення діяльності історичних персоналій.
У районному турі олімпіадних змагань з економіки взяли участь 5,3% одинадцятикласників 8-ми з 20-ти ЗНЗ І-ІІІ ст. району. Оскільки вивчення предмету починається з 11 кл. з тижневим навантаженням 1 год., то учні на день проведення олімпіади володіють малим обсягом предметних знань. У той же час недостатньо розвиненими залишаються навички доведення своєї думки, формулювання висновків, відчувається відсутність стійкого інтересу до предмету, мотивації старшокласників до самостійної роботи з додатковими джерелами економічної інформації. Вчителям предметникам необхідно більше уваги приділяти опрацюванню практичної частини курсу.
Попереду ще районна олімпіада з правознавства. Багаторічний досвід її проведення і підведення підсумків свідчить, що юним правознавцям та їхнім учителям особливу увагу потрібно звернути на опрацювання термінологічного та понятійного апарату курсу, аналіз юридичних ситуацій, складання порівняльних характеристик, тлумачення діючого в Україні законодавства.
Маю надію, що вчителі-предметники дослухаються до висновків журі та із завзяттям візьмуться за усунення недоліків у роботі з щколярами. Учасникам наступного, обласного, туру олімпіад, які відбудуться у січні-лютому 2018 року, – успіхів і перемог!

Немає коментарів:

Дописати коментар