середу, 20 січня 2016 р.

Стартує проект "Людьми земля славиться"



Шановні колеги, вітаю!
Завершився конкурс короткострокових (жовтень-грудень 2015 року) учнівських проектів «7 кадрів», який проводився з метою вдосконалення вмінь учителів користуватися засобами Інтернет і хмарними технологіями; розвитку сталого партнерства і взаємопідтримки інноваційної діяльності педагогів через мережеву взаємодію; активізації процесу соціалізації дітей та учнівської молоді в нових соціально-педагогічних умовах. 9 вчителів історії та географії ЗНЗ району запропонували широкому загалу 14 цікавих учнівських проектних робіт, що набрали 32 коментарі-оцінки колег-предметників (на жаль, відсутні коментарі учнів та саморефлексивні коментарі вчителів-учасників конкурсу). Презентації робіт знаходяться за адресами:

http://leeura.blogspot.com/p/blog-page_2.html

http://korjenevska25.blogspot.com/p/blog-page_57.html

http://bandurinaalla.blogspot.com

https://drive.google.com/file/d/0B7u-1iKuoLdlTnpUWW5xVi1MZ28/view

https://docs.google.com/document/d/16QpnRFvQcxr0c0zv8syqF73Lyjw3ukag5EjiZl4vOMM/edit?usp=sharing

http://chymakivska.dnepredu.com/uk/site/novini-1.html

http://levchenko6.blogspot.com

http://nadiya29ist.blogspot.com


  Учасники засідання творчої групи вчителів історії та географії, що пройшло 15.01.2016 р. у формі круглого столу «Визначення основних показників соціальної компетентності учнів для системного їх відстеження та корекції», висловили думку про доцільність продовження у лютому-квітні 2016 року роботи над проектом «7 кадрів», змінивши його змістове навантаження. Як єдину тему проектних досліджень запропоновано проблему «Людьми земля славиться» (на краєзнавчих матеріалах).

Учнівський проект — індивідуальне або гру­пове учнівське дослідження, здійснене на основі вільного вибору учнів та їхніх інтересів. Поетапність проектного дослідження передана у схемі «5 П»:

Критерії зовнішньої оцінки учнівських проектів:
соціальна значимість та практична спрямованість обраної проблеми;
- коректність використаних методів дослідження та обробки результатів;
- оригінальність розкриття теми, підходів, запропонованих рішень;
- глибина проникнення в проблему, аргументованість висновків;
- загальна грамотність та естетичність оформлення результатів роботи.
 
     В якості майданчика для обміну готовими проектами та їх взаємооцінювання через коментарі (за критеріями зовнішньої оцінки учнівських проектів) пропоную використати одну із сторінок даного блогу, що буде відкрита 3-4 травня 2016 року. Щодо презентацій проектів, то їх обсяг, як і раніше, у друкованому вигляді має бути до 7 сторінок тексту (шрифт Times New Roman, міжрядковий інтервал – 1, кегль – 12, поля з боків аркуша формату А 4 по 2 см, зверху і знизу – по 1,5 см; абзац – 1 см), а фотографії повинні бути авторськими (власні, товаришів, батьків тощо) з уточненням авторства!
Особливу увагу вчителів звертаю на те, що педагогічна підтримка це розвиток суб’єктного потенціалу дитини (самосвідомості, самоорганізації, самовизначення, самоосвіти і т.д.), а не перебирання на себе її навчально-пізнавальних функцій! Конкурс проводиться на добровільних засадах, він спрямований,  у першу чергу, на створення ситуації успіху і підвищення особистісного статусу учнів, а не вчителів. Це лише один із шансів ефективного розвитку ініціативи і креативності наших вихованців, вдосконалення їх самостійної соціально значущої дослідницької діяльності!
Тож запрошую всіх бажаючих взяти участь в обговоренні конкретного можливого напрямку досліджень і змісту учнівських проектів, керованих вчителями історії / вчителями географії.  
Успіху всім!

4 коментарі:

  1. Вважаю, що тематика запропонована творчою групою щодо впровадження нового учнівського проекту "Людьми земля славиться" буде цікавою дітям, а робота над нею плідною і соціально значимою. Бажано, щоб увагу школярів було зоорієнтовано на таких питаннях - вивчення видатних людей, колективів, виробництв (мистецтва, науки, освіти, промисловості, сільського господарства...); дослідження творчого шляху та їх ролі у громадському житті села (міста, регіону, країни), їх напрацювань, виробів, технологій виробництва та інш. Наробки та досдідження учнівських робіт можливо використовувати в урочних і позакласних заняттях.

    ВідповістиВидалити
  2. Наприклад, запропонуйте учням 9 класу обрати теми проектів, які перегукуються з програмними темами курсу - "Українські історичні землі", "Загальна характеристика України", "Легка промисловість. Художні промисли", "Сільське господарство", "Соціальна сфера". У результаті діти доцільно презентують свою роботу і для нас - використання даної педагогічної технології під час уроку (тижня географії, позакласного заходу...).

    ВідповістиВидалити
  3. Велич кожного краю — в людях, які тут живуть. І особливо в тих людях, котрі своїми справами зробили внесок у розвиток науки, культури. Чи знаємо ми славетних українців? Україна славиться своїми людьми – це і діячи минулого, відомі актори, співаки, спортсмени, які творять історію нашої держави. Вони є прикладом служіння своєму народу, того як треба працювати, досягати поставленої мети. Я вважаю, що тема учнівського проекту «Людьми земля славиться» буде актуальною та цікавою для учнів.

    ВідповістиВидалити
  4. Вважаю, що попереду досить важлива та цікава робота. Сподіваюся, що учні зацікавляться темою, у нас є можливість проявити власну творчість та творчість наших учнів, зробити проекти нестандартними та оригінальними.
    Треба направити увагу учнів на вивчення історії свого роду, на ознайомлення із життям та долею цікавих та талановитих людей : лікарів, вчителів, та людей інших професій, які душею віддані своїй справі.
    Досить актуальним в наш час є приділення уваги бійцям АТО та роботі волонтерів.
    Найкращі роботи можна опублікувати в районній газеті, з метою виховання патріотизму, зацікавленності, поваги до рідного краю та його талановитих мешканців.

    ВідповістиВидалити