Пошук
ефективних моделей соціалізації учнівської молоді здійснюється через стратегію
профільності, проголошену в Концепції профільного навчання в старшій школі,
затвердженій наказом МОН України від 11.09.2009 р. № 854. У П’ятихатському районі застосовуються дві основні форми організації
профільного навчання: внутрішня
(профільні класи у загальноосвітніх
навчальних закладах) і зовнішня
(міжшкільні профільні групи у рамках
освітнього округу на базі Центру учнівської молоді).
Протягом 2015/2016 н.р. у П’ятихатському районному центрі
учнівської молоді професії водіїв категорії «В» та «С», автослюсарів,
операторів комп’ютерного набору та секретарів керівника отримували 63 учні
10-11 класів Виноградівської, ЗеленоярськоЇ, Комісарівської, Нерудстальської, Саївської, Холодіївської та Вільнівської ЗШ
І-ІІІ ступенів. У 17-ти ЗНЗ району працював
31 профільний клас. У зв’язку зі зменшенням чисельності учнів у класах
скоротилася й чисельність старшокласників, охоплених профільним навчанням: 307
учнів із 357 (86%) у минулому навчальному році проти 381 учня з 430-ти (88,6%) у 2014/2015 н.р.
Найбільше старшокласників, як і раніше, обирають
природничо-математичний напрям профільної освіти. Так, у 2015/2016 н.р. у
класах даного напрямку навчався 121 учень, з них 62 – у класах математичного,
20 – фізико-математичного, 14 – біотехнологічного, 13 – біолого-хімічного, 12 –
екологічного профілю. У класах з профільністю «українська філологія» навчався
81 учень, а в історичних класах – 24 учні.
Результативність профільного навчання найбільш яскраво
проявляється під час проходження випускниками шкіл ДПА–ЗНО.
Як видно з наведених
діаграм, результативність учнів з класів української
філології (П’ятихатська ЗШ І-ІІІ ст. № 3 та Вишнівська ЗШ І-ІІІ ст.), історичного (П’ятихатська ЗШ І-ІІІ ст. №
1, Жовтоолександрівської ЗШ І-ІІІ ст.) та математичного
(П’ятихатська ЗШ І-ІІІ ст. № 2, Зорянська і Лозуватська ЗШ І-ІІІ ст.) профілів з профільних предметів у цілому вища, ніж результативність учнів з класів
універсального чи інших профілів.
Проте
однозначним залишається факт гострої необхідності у суттєвому покращенні навчально-методичного
та матеріально-технічного потенціалу навчальних закладів, постійному підвищенні
майстерності педагогічних кадрів, вдосконаленні системи психолого-педагогічної
підтримки учнів щодо творчого застосування набутих знань (участі у предметних
олімпіадах, роботі секцій МАН тощо).
Немає коментарів:
Дописати коментар