вівторок, 22 вересня 2015 р.

Про конкурс учнівських проектів «7 кадрів»



Шановні колеги, вітаю!
Дехто з вас звертається до мене за новими ідеями, з питанням, що цікавого будемо робити далі. Поки ми зберемося у жовтні для детального обговорення нашої спільної роботи над новим обласним науково-методичним проектом «Освітні стратегії соціалізації особистості у громадянському суспільстві» (2015-2020 рр.), хочу запропонувати вам взяти участь у короткостроковому (жовтень-грудень 2015 р.) конкурсі учнівських проектів «7 кадрів».
Учнівський проект — індивідуальне або гру­пове учнівське дослідження, здійснене на основі вільного вибору учнів та їхніх інтересів.
Етапи
1. Підготовка (пропозиція, продумування, визначення теми, вибір проектного за­вдання — установча конференція / за­гальні збори).
2. Планування (визначення джерел інфор­мації, способів обробки та аналізу ін­формації, способів подання результатів, процедури і критеріїв оцінювання, роз­поділ завдань між членами групи — уста­новча конференція).
3. Дослідження (збирання інформації, ви­конання окремих міні-проектів — робо­та міні-груп).
4. Результат (звіт про виконання міні-про­ектів, аналіз інформації та формулюван­ня висновків, обговорення загального звіту — групові заняття).
5.  Подання результатів або звіт (захист проекту — підсумкова конференція / за­гальні збори).
6.  Оцінка результатів процесу.

Зразок роботи («7 кадрів: МЕЖИГІР’Я») можна подивитися на моєму блозі.

Задля забезпечення соціальної значимості проектів бажані:
- новизна (для автора, його рідних і близьких тощо) питань, що піднімаються;
- вибір тільки тих тем, що турбують, вражають або цікавлять учнів;
- використання авторських (власних, товаришів, батьків) фото, з уточненням їх авторства;
- перевага конструктиву і позитиву над негативом при розгляді гострих проблем;
- проект мають пронизувати власне ставлення, оцінка, почуття, емоції автора;

Обсяг проектів у паперовому вигляді – до 7 сторінок тексту (шрифт Times New Roman, міжрядковий інтервал – 1, кегль – 14, поля з боків аркуша паперу формату А 4 по 2 см, зверху і знизу – по 1,5 см; абзац - 1 см).


        Прошу перейти на сторінку від 1 грудня 2015 року і там у коментарях  розмістити проект і самі коментарі!
   
     З повагою, Петряєва Тетяна Степанівна.

7 коментарів:

  1. Цікава і я вважаю актуальна ідея щодо учнівських проектів, які можна втілити в життя. У навчальних програмах 6-7 класів пропонується проводити дослідження і міні-проекти як узагальнення вивчених тем. І мандрівки рідним краєм (Україною) можуть висвітлюватись учнями через власні враження у коротких "міні-звітах".
    Проект "7 кадрів" буде корисним при вивченні усіх курсів географії, особливо у 8-9 класах на підсумкових заняттях ( на розсуд учителя).
    Найкращі учнівські проекти можна презентувати у школі на предметних тижнях (історії, географії).

    ВідповістиВидалити
  2. Ідея цікава. Можливіть реалізації на уроках історії досить широка.Особливо широко можна використати проект "7 кадрів" в темах, що стосуються культури та міжнародних відносин. Найкращі проекти можна презентувати на уроках, що потребують висвітлення великих об'ємів інформації, у виховній роботі.

    ВідповістиВидалити
  3. Цікавий задум. Під час роботи над проектом учитель не просто навчатиме дітей, а й сам пізнаватиме щось нове. Учні вчитимуться працювати самостійно (добирати цікавий матеріал за темою, групувати його), набуватимуть навички групової та дослідницької роботи, вдосконалюватимуть вміння працювати з різними комп’ютерними програмами. Спільна робота над проектом виховуватиме в учнів толерантність, підвищуватиме рівень культури, національного патріотизму, громадянської свідомості. Презентувати проекти можна: у школі – під час предметних тижнів, на засіданнях МО; на рівні району – під час проведення засідань РМО, семінарів, виставок, ярмарків педагогічних ідей; на інших рівнях – у рамках проведення конкурсів, фестивалів, культурно-просвітницьких заходів. Доцільно започаткувати рубрику у районній газеті «Злагода», де публікувати матеріали про підготовку до конкурсу, його перебіг та наслідки.

    ВідповістиВидалити
  4. Вважаю теми повинні обиратися за принципом, що цікавить учнів. Навіть, якщо обрана тематика виходить за сферу програми, все рівно давати можливість для їх опрацювання та в подальшому захисту перед аудиторію. Також необхідно враховувати можливості дітей щодо використання сімейних фотоархівів чи власних фоторобіт - це підвищить мотивацію дітей до самоосвіти. Так, мої учні з задоволенням вивчають питання шкільної форми, використовуючи світлини своїх родин. Підтримую ідею, що до публікацій кращих робіт у "Злагоді".

    ВідповістиВидалити

  5. Дуже дякую за коментарі та за розуміння понять "соціальна значимість" і "соціалізація особистості". Надіюсь, що й надалі коментарі будуть близькими до суті проблеми.

    ВідповістиВидалити
  6. Цікавий конкурс, варто подумати

    ВідповістиВидалити
  7. Я вважаю, що цей проект дає можливість вчителеві та учням розширити свій світогляд, отримати нову інформацію, розкрити свій творчий потенціал і саме головне вміння працювати в команді та вдало використовувати набуті знання в соєму життєвому досвіді.

    ВідповістиВидалити