вівторок, 6 серпня 2019 р.

Фотозвіт про семінари вчителів історії та географії П'ятихатщини у 2018/2019 н.р.

Пріоритетами в організації діяльності учителів історії та географії ЗНЗ на рівні районних методичних об’єднань у 2018/2019 н.р. стали надання методичної підтримки вчителям у роботі в умовах Нової української школи, насамперед опрацювання її концепції, та над обласним науково-методичним проектом «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства».
Визначенню педагогами власної стратегії психологічної підготовки до НУШ був присвячений тренінг «Налаштовуємося на життя і роботу в Новій українській школі», проведений методистом РМК Петряєвою Т.С. та практичним психологом П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 2 Курган М.В. 27-28.08.2018 р. Учителям були представлені презентації «Ключові компетентності НУШ. Міждисциплінарна інтеграція», «Теорія поколінь та Нова українська школа», вони із захопленням виконали індивідуальні та групові вправи «Пісочний годинник», «Незапланована подорож», «Правила та антиправила креативності», «Фантом», «Правила та антиправила стресостійкості», «Я дякую учням…».
 
      Формуванню національної свідомості та громадянської ідентичності особистості на рівні школи, спонуканню вчителів історії ЗНЗ району до творчого педагогічного пошуку в процесі формування національної пам’яті та громадянської свідомості учнів в умовах сьогодення був присвячений семінар-практикум вчителів історії ЗНЗ на базі Жовтянської ЗШ І-ІІІ ст., що відбувся 17.10.2018 р. З допомогою учительки історії Жовтянської ЗШ І-ІІ ст. Ісаєвої О.І. вчителі здійснили пізнавальну екскурсію до пам’ятника Б. Хмельницькому, що у с. Жовтому, ознайомились із досвідом роботи над індивідуальними науково-методичними проектами з виховання громадянина-патріота нової формації – ініціативної особистісті продуктивно-діяльнісного типу, яка розуміє минуле і бачить перспективи своєї держави та готова відстоювати її інтереси, представленим у виступах вчителів Лозуватської та Вільнівської ЗШ І-ІІІ ст. Білогруд О.І. та Рудніченко Н.М., відвідали урок Копіциної Т.Г. з нового для вчителів курсу «Громадянська освіта» (10 кл.) та яскраве, емоційно насичене свято «Козацтвом проростає земля українська» (8-11 кл.).


Проблема педагогічної підтримки учнів на шляху їх соціалізації у різних сферах життєдіяльності, утвердження готовності школярів оптимістично сприймати навколишній світ і брати креативну участь у його перетворенні розглядалась на районному семінарі-практикумі вчителів історії за темою «Педагогічна підтримка учнів як запорука їх успішної соціалізації», що відбувся 22.03.2019 р. на базі П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 3. У виступі з досвіду роботи над даною проблемою Сорочинська Н.С. розкрила шляхи реалізації нею диференційованої взаємодії з учнями, підвищення їх самооцінки, утвердження позитивного ставлення до суспільствознавчих предметів через широке використання інтерактивних, пошукових, дослідницьких, проектних технологій і методів, роботи в малих групах, випереджальних завдань тощо. Під час проведення уроків з тем «Суспільно-політичне життя у Наддніпрянській Україні початку ХХ ст.» (курс «Історія України», 9 кл.) та «Адміністративні правопорушення та злочини, відповідальність за них неповнолітніх» (курс «Основи правознавства», 9 кл.) вчителі історії та правознавства школи Сорочинська Н.С. і Головатий В.В. поділилися досвідом розвитку ключових компетентностей учнів, організації педагогічної підтримки дітей на принципах партнерства і взаємоповаги. Вчителі шкіл району були вражені ефективністю відтворення соціокультурної та комунікативно-діяльнісної змістових ліній суспільствознавчої освіти, продуктивністю інтеграції ресурсів соціуму під час позаурочного заходу «Подорож на «машині часу» у 60-70-ті роки ХХ ст.», підготовленого Сорочинською Н.С. разом з учнями 9-х класів.


Успішно пройшов 24 жовтня 2018 р. районний семінар-практикум учителів географії з опрацювання методики реалізації компетентнісного потенціалу шкільної географічної освіти на базі Саврівської ЗШ І-ІІ ст. Як закладати в основу навчально-виховної діяльності розвиток умінь учнів самостійно навчатися, мислити просторово і комплексно, переносити знання у контекст нових ідей та ситуацій, формувати емоційно-ціннісні установки учнів щодо довкілля та людської діяльності в ньому? На ці та інші питання наочно відповіла вчителька географії Саврівської ЗШ І-ІІ ст. Писаренко А.О., яка приймала колег. Вона показала урок з курсу «Материки і океани» (7 кл.) на тему «Африка. Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО» та провела інтелектуально-детективний квест «Біда – небіда». Вчителі, працюючи у групах із дітьми, разом з ними окреслювали й вирішували проблемні ситуації, застосовуючи предметні знання, захоплено виконували завдання квесту, а потім, під звуки дощу за вікном, ще й здійснили уявну подорож до Саврівського гранітного кар’єрупереглянувши відео Петряєвої Т.С. та інших користувачів YouTube про цю перлину українського дайвінгу.


З метою ознайомлення з досвідом роботи вчителя географії Адамян Л.В. із впровадження основних положень Концепції Нової української школи у практичну діяльність, вирішення проблеми соціалізації та екологічного виховання учнів через інформаційно-пошукові та практико-орієнтовані дослідження 26.04.2019 р. проведено семінар-практикум учителів географії ЗНЗ району на базі Долинського НВК. Учителі-предметники побачили урок з курсу «Україна і світове господарство» (9 кл.) з теми «Українські та імпортні продукти в споживчому кошику моєї родини» (дослідження з теми «Виробництво харчових продуктів, напоїв»), здійснили подорож історико-геоекологічною стежиною «Колись Алферове, а нині – Долинське» і вкотре отримали підтвердження того факту, що практична спрямованість, прикладне значення (формування системи життєвих цінностей, інформаційної компетентності, розкриття творчого потенціалу тощо) пошукових, дослідницьких та проектних комунікативно-діалогічних форм діяльності сприяють формуванню важливих соціальних установок, зростанню мотивації до вивчення матеріалу, зацікавленого його засвоєння, допомагають розумінню учнями важливості здорового способу життя. А краєзнавство, яке по суті є міждисциплінарним, бо містить географічні, історичні, демографічні, економічні, біографічні, фольклорні, соціологічні, екологічні та інші аспекти, – невичерпне джерело виховання, в тому числі й екологічного, формування соціально активних громадян. Розробка історико-геоекологічних стежин – чудове поєднання процесів оволодіння предметними знаннями і вміннями з вивченням довкілля!


Учасниця Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2019» у номінації «Географія» учителька Жовтоолександрівського ЗЗСО Савченко О.Ю., отримавши належний методичний супровід і підтримку колег, проявивши стійкість і професійне завзяття, увійшла до десятки кращих учителів області! А команда П’ятихатської ЗШ І-ІІІ ст. № 1, підготовлена вчителькою географії Бандуріною А.М., у вересні 2018 р. посіла ІІ місце в обласному етапі Всеукраїнського турніру юних географів.
Яскравих моментів у професійному житті вчителів історії та географії ЗЗСО району в 2018/2019 н.р. було багато, та найкраще – попереду!

Немає коментарів:

Дописати коментар