четвер, 22 серпня 2019 р.

БУДІВЕЛЬНА КЕРАМІКА КРАЮ

Будівельна кераміка краю: від минулого до сьогодення
«Мозковий штурм» 

Умотивований вчитель, реалізуючи Концепцію нової української школи, виступає активним агентом змін освітнього простору. Для цього він оволодіває ролями коуча, фасилітатора, менеджера, тьютора, консультанта, модератора освітніх траєкторій учнів. Як стати майстром своєї справи в нових умовах? – це питання непокоїть більшість педагогічної громадськості.
Згідно із законом України «Про освіту» (у редакції 2019 р.) освітній процес – це система науково-методичних і педагогічних заходів, спрямованих на розвиток особистості шляхом формування та застосування її компетентностей (ст. 16), а педагогічна діяльність визначається як інтелектуальна, творча діяльність педагогічного (науково-педагогічного) працівника або самозайнятої особи у формальній та/або неформальній освіті, спрямована на навчання, виховання та розвиток особистості, її загальнокультурних, громадянських та/або професійних компетентностей (ст. 21).
З формальною освітою все більш-менш зрозуміло, розберемося з неформальною.
Неформальну освіту, актуальну  як для дітей, так і для дорослих, ще називають «освітою впродовж усього життя». Вона ґрунтується на засадах:
·      «Вчитися в дії» – отримувати різні вміння під час практичної діяльності. Цей принцип реалізується через велику кількість практичних вправ та обов’язкове опрацювання теоретичного матеріалу на практичному ґрунті (наприклад, через роботу в малих групах чи в рольових іграх).
·      «Вчитися взаємодіяти» – цей принцип передбачає навчання роботі в команді та спонукання до співпраці з оточенням, оскільки люди найбільш ефективно навчаються у групах та один від одного.
·      «Вчитися вчитися» – отримання навичок пошуку та обробки інформації, а також вмінь аналізувати власний досвід та отримувати з нього живі знання.
У професійній діяльності вчителя формальна і неформальна освіти тісно пов’язані і найбільш продуктивними є пошуково-дослідницькі та проектно-комунікативні її технології.
Пропоную опрацювати один з варіантів неформальної освіти, а саме – попрацювати над розробкою проекту «Будівельна кераміка краю: від минулого до сьогодення». Конкретне проблемне питання постало в ході життєдіяльності одного з учителів, має краєзнавчу значущість.
Виступ учителя


Розробку проекту проведемо у процесі мозкового штурму. «Мозкови́й штурм» – це метод висування ідей у процесі розв’язання проблеми, один з найбільш відомих способів народження креативного командного рішення. Основна мета груп генераторів ідей – висловити максимальну кількість ідей з їх фіксацією; при генерації ідей критика заборонена; допускається уточнення та комбінування ідей; у підсумковому спільному обговоренні здійснюється аналіз ідей, відбираються найкращі з них для впровадження в практику; штурм триває до 40 хвилин.
Прошу згрупуватися за номерами «ламп розжарювання», отриманими на початку зустрічі, взяти стільці і розміститися за «столами для творчості».
«Броунівський рух» зі стільцями, влаштування за столами
Метод 551. Працюють 3 групи. Учасники кожної групи одержують аркуш паперу з ключовими питаннями проблеми, які обговорюються послідовно. Кожний учасник групи озвучує ідею і викладає письмово власну пропозицію з вирішення проблемного питання у відповідній графі та передає аркуш наступному учаснику. Аркуш йде по колу, поки не побуває у всіх учасників групи. У результаті група обирає 5 найкращих ідей. На все це дається 5 хвилин, після чого за 1 хвилину представник групи з найбільшою «лампою розжарювання» викладає обрані ідеї у логічній послідовності для всіх інших учасників мозкового щтурму.
Тож вперед, у наступ на проблему!
1. Актуальність проблеми
2. Зміст, методи,
терміни  дослідження
3. Оформлення
кінцевих результатів



Робота у групах з послідовними коментарями ведучого та виступами представників груп
Основна теза першого етапу роботи над проектом – «Все, що я пізнаю, я знаю, навіщо це мені потрібно, де і як я можу ці знання застосувати».
На другому етапі потрібно визначити, який саме матеріал необхідно дослідити, яким чином і в які терміни.
Третій етап передбачає вибір найбільш привабливих форм систематизації і презентації зібраного матеріалу широкому колу зацікавлених людей.
Оскільки поставлена проблема має інтегрований характер, вона обговорюється у середовищі різних спеціалістів, у даному випадку – серед вчителів історії та географії ЗНЗ району. Коли рішення проблеми спільно сформовані, залишається спільно, залучивши до роботи над даним дослідницько-пошуковим проектом усіх бажаючих (учнів, їх батьків, інших представників громадськості), реалізувати їх та отримати практичний результат. Для подальшої інтерактивної взаємодії пропонується працювати на веб-сервісі Google Classroom, створеному Google для навчальних закладів з метою спрощення створення і поширення файлів безпаперовим шляхом. Мобільні додатки, доступні на iOS і Android, дозволяють користувачам робити фото та прикріпляти їх до файлів, ділитися файлами з інших додатків та мати оффлайн доступ до інформації. 
Участь у проекті поглибить професійні та предметні знання, закріпить уміння взаємодіяти в Інтернет-просторі, а конструктивний діалог та обмін інформацією збагатить кожного. Бажаю всім наснаги, цікавих знахідок та плідної співпраці! В добрий час!

Немає коментарів:

Дописати коментар