середу, 26 серпня 2020 р.

2020/2021 н.р.: викладання географії

 

Результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018, оприлюднені у грудні 2019 р., засвідчують, що кожний четвертий учень в Україні має низький рівень сформованості природничо-наукової грамотності. У загальному рейтингу 78-ми країн, що взяли участь у дослідженні, Україна з природничо-наукової компетентності посіла 35-42 позиції.

Одним із напрямків підвищення рівня грамотності учнів із природничо-наукових дисциплін є оновлення навчальних ресурсів закладів освіти, перш за все змісту навчально-методичної складової шкільних предметів.

Зміст шкільної географії визначається навчальними програмами, які були оновлено. У 2020/2021 н.р. освітні програми закладів освіти можуть розроблятися на основі:

-  «Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», затвердженої наказом МОН від 20.04.2018 № 405;

-  «Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня», затвердженої наказом МОН від 20.04.2018 № 408 (у редакції наказу МОН від 28.11.2019 №1493 зі змінами, внесеними наказом МОН від 31.03.2020 № 464).

Навчальні програми з географії, чинні у 2020/2021 н.р. (інваріативна складова навчальних планів)

Назва програми

Кл., к-ть год.

Покликання

«Географія. 6-9 класи» (наказ МОН від 07.06.2017 № 804)

6-8 – 70 год. (2 год./тиж.)

9 – 52 год. (1,5 год./тиж.)

http://surl.li/euwf

 

«Географія. 10-11 класи» (Рівень стандарту) – (наказ МОН від 23.10.2017 № 1407)

52 год. (1,5 год./тиж.)

http://surl.li/euwg

 

«Географія. 10-11 класи» (Профільний рівень) – (наказ МОН від 23.10.2017 № 1407)

175 год. (5 год./тиж.)

http://surl.li/euwg

 

Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Учитель може на власний розсуд змінити розподіл годин між темами і розділами, використати години резервного часу з метою глибшого вивчення окремих тем, проведення уроків узагальнення і систематизації знань тощо.

При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок, річне – семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Семестрова і річна оцінки можуть підлягати коригуванню. 

При формуванні завдань для визначення рівня навчальних досягнень рекомендується використовувати компетентнісно орієнтовані завдання. Важливою є робота з комп’ютерними симуляціями та імітаційними параметризованими моделями геосервісів (Wikimapia (wikimapia.org), Google Maps (maps.google.com), Google Earth (earth.google.com) та ін. Обов’язковими для оцінювання у кожному семестрі є 2 практичні роботи на вибір учителя (на профільному рівні – 5). Із запропонованої тематики досліджень учень за бажанням вибирає 1-2 дослідження (впродовж року) та виконує його індивідуально або в групі. Результати дослідження презентуються і оцінюються вчителем.

Письмові роботи з географії протягом семестру можуть виконуватися у різному форматі. Підсумкова (контрольна) робота, одна на рік, готується вчителем (рекомендовано тестовий формат з картографічним завданням), виконується письмово і є обов’язковою. 

Учитель може організувати дистанційне навчання за допомогою: поєднання онлайн-занять через Zoom, Skype, Instagram, Google, Hangouts; заздалегідь записаних відеоуроків, презентацій від вчителів чи із зовнішніх освітніх ресурсів. У межах академічної свободи потрібно знайти вебсервіс або платформу, які були б зручними для використання як учителю, так і учням (наприклад, Google Classroom, Moodle, Microsoft Teams тощо). Одна із пріоритетних вимог – можливість налагодження ефективного зворотного зв’язку. Важливо, щоб в учнів були чіткі інструкції щодо завдань, які необхідно виконати, вільний доступ до навчальних матеріалів. Регулярний зворотний зв’язок про досягнуті результати важливий, але не слід його вимагати щодо кожного завдання.

Більш детально інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання географії, подані у додатку до листа МОН України від 11.08.2020 № 1/9-430, див. за покликанням: http://surl.li/exxu

Немає коментарів:

Дописати коментар