пʼятницю, 28 серпня 2015 р.

Проблемний круглий стіл "Шляхи вдосконалення профільного навчання в освітніх закладах району"


ПЕТРЯЄВА Т.С. 

   шляхи   вдосконалення   
профільного   навчання
в  освітніх  закладах  району
 
Мета: - з’ясувати реальний стан організації профільного навчання у закладах освіти П’ятихатського району;
- поглибити знання заступників директорів шкіл з навчально-виховної роботи з питань забезпечення психолого-педагогічного супроводу учнів у визначенні ними сфери своєї майбутньої професійної діяльності і виборі профілю навчання;
- обговорити проблемні для закладів освіти району питання профільної освіти;
- виробити у ході обговорення конкретні рекомендації щодо вдосконалення профільної освіти у закладах району.
Хід проблемного «круглого столу»:
1. Аналіз стану організації профільного навчання в освітніх закладах П’ятихатщини
  • Основні тенденції розвитку профільної школи у загальноосвітніх навчальних закладах П’ятихатщини
 Петряєва Т.С., методист РМК
  • Організація профільного навчання у межах П’ятихатського освітнього округу 
Кришень О.Ф., заступник директора ЦУМ з НВР
  • Система організації профільного навчання у П’ятихатській ЗШ І-ІІІ ст. № 2 (управлінський аспект) 
  Шевченко І.О., заступник директора школи з НВР

2. Забезпечення  психолого-педагогічної підтримки підлітка у вирішенні проблеми його життєвого призначення через допрофесійне спрямування освіти
Пінчук А.В., методист з психологічної служби РМК
3. Про запровадження «Концепції профільного навчання у старшій школі»  у 2018 р.
Пономаренко Н.І., директор РМК
4. Обговорення проблеми вдосконалення профільного навчання в освітніх закладах району:
   - урізноманітнення варіативності освітніх послуг із урахуванням індивідуальних запитів учнів; 
   - стимулювання творчої активності вчителів щодо форм і змісту допрофільної підготовки і профільного навчання;
   -  забезпечення ефективної організації профільної освіти.
(Учасники обговорення поділяються на 4 групи. Обговорення проблеми йде по колу: перша група висуває судження з першого питання, друга – опонує запропоновані рішення; друга група виступає з пропозиціями з другого питання, третя – розкриває хибність наведених поглядів; третя група аргументує  варіанти вирішення третього питання, перша – розкриває недостатність наведених аргументів. В основі дискусійного обговорення учасники керуються правилом «Говори відверто, слухай доброзичливо, сперечайся тактовно!». Четверта група аналізує почуте, визначає доцільність висловлених пропозицій з вирішення проблеми з урахуванням їх критики, оформляє загальні рекомендації розв’язання проблеми і пропонує їх учасникам «круглого столу»). 
5. Прийняття учасниками проблемного «круглого столу» «Шляхи  вдосконалення  профільного  навчання в  освітніх  закладах  району» рекомендацій для використання їх у подальшій роботі.


ЛІТЕРАТУРА
1. Бібік Н. Профільна школа як стратегія рівного доступу до якісної освіти // Директор школи. – 2004. - № 37 (325). – С. 2-3.
2. Ватковська М.Г. Особливості організації профільного навчання в закладах освіти сільських регіонів // Управління школою. – 2005. – № 14-15 (98-99). – С. 23-25.
3. Єдинак С. Профорієнтація школярів. Виховний аспект // Завуч. – 2011. - № 36 (474). – С. 13-15.
4. Зламанюк Л.М. Профільна освіта – шляхи реалізації // Управління школою. – 2005. – № 14-15 (98-99). – С. 2-5.
5. Ковальська Н., Денисюк Л., Пастух Т. Профільність навчання – соціальний захист людини // Завуч. – 2013. - № 11 (509). –       С. 4-48.
6. Концепція профільного навчання в старшій школі, затверджена наказом МОН України від 11.09.2009 р. № 854 – http://www.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/175-
7. Лунченко Н. Регіональна модель психологічного супроводу профільного навчання // Управління школою. – 2005. – № 14-15 (98-99). – С. 29-30.
8. Мазур О. Здобутки та перспективи профільної школи // Директор школи. – 2009. - № 4 (532). – С. 19-22.
9. Пашко Л.Ф., Миронович Ю.З. Деякі аспекти науково-методичного обґрунтування змісту профільної освіти // Управління школою. – 2005. – № 14-15 (98-99). – С. 6-8.
10.   Положення про освітній округ, затверджений постановою КМ   України від 27.08.2010 р. № 777 - http://zakon1.rada.gov.ua/ laws/show/777-2010-%D0%BF
11.   Профільне навчання // Завуч. – 2010. – Спецвипуск              № 10 (412).
12.   Профорієнтація: перший крок на шляху до мети // Завуч. – 2011. - Спецвипуск  № 24 (462).
13.   Скаковський А. Організація профільного навчання // Завуч. – 2011. - № 26 (464). – С. 3-5.
14.   Сташевська І., Горшовенко О. Моделюємо профільне освітнє середовище // Завуч. – 2013. - № 3 (501). – С. 20-24.
15.   Стороженко Н., Буга Л. Профільне навчання: досвід, проблеми // Завуч. – 2012. - № 3 (477). – С. 19-23.
16.   Чекмарьова Л. Профільне навчання в сільській місцевості // Директор школи. – 2009. - № 39 (567). – С. 1, 4-10.
17.   Стойкова В. Управління якістю організації профільного навчання на регіональному рівні // Методист. – 2013. - № 10 (22). – С. 3-7.
18.   Профорієнтаційна робота серед молоді // Директор школи. – 2010. - Спецвипуск № 38-39 (614-615).

Немає коментарів:

Дописати коментар