Петряєва Т.С.
Success is hard to achieve and ease to loose
Переорієнтації методичної роботи з обслуговування вчителів у спільну
відкриту роботу сприяє створення кластерної моделі науково-методичної
діяльності. Основним інструментарієм реалізації мережевої взаємодії у кластері
виступають хмарні сервіси, з яких безкоштовною, найбільш зручною і поширеною є
система Google: хмарне сховище даних Google Диск,
Документи Google, поштова скринька Gmail,
система створення персонального блогу Blogger та ін.
Персональні блоги
методиста та вчителів-предметників – компонента авторизованого доступу в структурі мережевої взаємодії. Це самостійні динамічні інтерактивні веб-сайти, для яких
характерні більш-менш короткі записи (текст, зображення, мультимедіа), що
додаються через невизначені періоди часу та розміщуються у хронологічному
порядку. Блог може містити науково-методичні розробки, тематичні
оглядово-аналітичні матеріали, конспекти
уроків і позаурочних заходів, корисні посилання, навчальне відео, інформації
про різні конкурси тощо. Але робота у блогосфері дозволяє не тільки публікувати
на блозі свої напрацьовані матеріали для ознайомлення з ними широкого
педагогічного загалу, а й створити коло однодумців, які працюють над схожими
проблемами, швидко обмінюватися з ними інформацією.
Блог – альтернативний майданчик традиційним формам спілкування між учителем
та учнями, членами методичного об’єднання вчителів-предметників, учителями та
методистом, далеко віддаленими колегами по освітянському цеху. Варто
враховувати, що відвідувачі наших блогів приходять з різних джерел (пошукових
систем, соціальних мереж, тематичних форумів, співтовариств і блогів), при
цьому пошукові системи і соціальні мережі все активніше «затягують гайки». Адже
обсяги інформації в Інтернеті збільшуються, і без її впорядкування та
фільтрації знайти те, що шукають користувачі, все важче і важче. З кожним днем
зростають вимоги до текстів, а блогерам бажано дотримуватися певних вимог до ведення
персонального блогу. Щоб бути успішним, на мою думку, блог повинен бути:
1. Актуальним (націлення на певну аудиторію,
відповідність її сучасним потребам і можливим перспективам);
2. Привабливим за змістом (унікальний, інформативний, конкретний, логічний,
критично-дискусійний характер публікацій; наявність посилань на джерела);
3. Привабливим за формою (лаконічність,
грамотність і зрозумілість текстів; графічний, фото, відео-супровід дописів,
бажано авторського походження);
4. Відкритим для спілкування (заохочення
участі читачів у житті блогу: звернення до них з проханням висловити свої думки
з приводу вашого допису, певних ідей у коментарях тощо);
5. Динамічним (активне, хоча б раз на 3
місяці, поповнення новими публікаціями);
Звичайно, на професійному блозі є
місце і для особистих емоцій, переживань і вражень автора, що перетворюють тематичний блог на винятковий
авторський ресурс, куди хочеться повертатися знову і знову. Але в умовах глобальності Інтернету кожен його
користувач, у тому числі й власник блогу, перш за все повинен демонструвати толерантність: розкриваючи власний
світогляд, позитивно ставитися до будь-якої неагресивної і неруйнівної світоглядної
концепції. Згодна з тим, що є занадто складні теми для неспеціалістів (політика,
скандали, війна, меншини, релігія), то чи не краще промовчати, ніж дозволяти
собі пусте теоретизування або «смакування смаженого факту»?
Для розвитку блогу його автору потрібно
постійно вчитися чомусь новому, бо знання дозволяють
рухатися у правильному напрямку. Так блог стає
стимулом пізнавального інтересу, самоосвіти, самовдосконалення, самореалізації,
адекватної самооцінки його автора. А це вже успіх! Який важко досягти і легко
втратити.
Дуже корисна інформація,обов"язково почну вести свій блок і обмінюватись досвідом)
ВідповістиВидалити